Hunger

Förra veckan släpptes en ny och lite annorlunda mattidning – Hunger!

Chefredaktör är Mats-Eric Nilsson som är en av grundarna till Äkta Vara och som har skrivit ett flertal inspirerande böcker om vad äkta vara egentligen är och om matfusk i samhället. Jag har hittills hunnit läsa ”Äkta vara” och ”Den hemlige kocken” och ser fram emot att läsa hans resterande böcker. :)

Nu har Mats-Eric alltså även varit med och startat en ny tidskrift och den verkar grym! Innehållet utgörs av granskningar och av inspiration – en storslagen kombo enligt mig.

Det är så bra att röster som Mats-Erics blir hörda, hans böcker har lärt mig att tänka själv och tänka kritiskt angående vad för mat som jag vill stoppa i mig och vad ordet ”tillsatser” står för. Framöver kommer antagligen ett eget inlägg om det.
Jag ser fram emot att börja läsa tidningen för ännu mer kunskap och inspiration! Ska önska mig en prenumeration i julklapp. Börja läs den du också!

hunger

Kommentera

